Forumcatxe
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

5 participantes

Ir abajo

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió. Empty Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

Missatge por DeepButi 01/07/10, 04:46 pm

Més respostes del Termcat:

Trackable / Travel bug / Geocoin
La proposta de denominació catalana, equivalent de la forma anglesa trackable, és tresor viatger o objecte viatger.
Pel que fa a la forma travel bug, us proposem la forma cuca viatgera. De manera paral·lela, per la forma anglesa geocoin, us proposem moneda viatgera.

________________________

Cache/geocache (objecte)
La proposta de denominació catalana, equivalent de la forma anglesa geocache, és tresor o objecte.

_____________________

D'altra banda, us voldríem demanar que si disposeu de canals de comunicació de l'àmbit de la geocerca, feu difusió de les propostes de denominació catalana que us fem i us agrairíem que ens retorneu resposta sobre el grau d'acceptació d'aquestes propostes entre usuaris de l'àmbit, per tal que les puguem difondre per mitjà del Cercaterm.

_____________________

O sigui que ... ja podeu anar opinant! Wink

DeepButi
Mapa
Mapa

Nombre de missatges : 38
Fecha de inscripción : 15/06/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió. Empty Re: Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

Missatge por Bonasort 01/07/10, 06:37 pm

Deixo la meva opinió:

trackable
Entenc que fa referència a un obecte del qual se l'hi pot fer un seguiment. Per tant tresor viatger o objecte viatger no em semblen adequades.
Jo faria servir traçable o geotraçable. Em sembla que és incorrecte, pero l'inventaria.

travel bug
No l'hi veig una possible traducció encertada. Ho deixaria tal qual o potser geocuca?

geocoin
Moneda viatgera no m'agrada gens. Potser geomoneda o deixar-ho tal qual.

cache/geocache
Tresor o objecte no hem diuen res. Potser geotresor o deixar-ho tal qual.


Ja veieu que m'agrada el prefix geo-
En general evitaria els noms amb dos o més paraules.
Bonasort
Bonasort
Geomuggle
Geomuggle

Nombre de missatges : 10
Fecha de inscripción : 21/06/2010
Ubicació : Catalunya

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió. Empty Re: Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

Missatge por Aullu 02/07/10, 10:04 am

Trackable : No em sembla que tingui el significat de Objecte viatger o Tresor viatger com proposen. Potser seria Rastrejable, Rastreig, Traçable.

Travel bug: Cuca Viatgera, Objecte viatger o Tresor viatger, no em desagraden.

Geocoin No em fa el pes Moneda viatgera, Seria més partidari de Geomoneda.

Cache/Geocache No m'agrada ni Tresor ni objecte ni cosa . Jo Triaria Catxe/Geocatxe.

Aullu
Aullu
Coordenada
Coordenada

Nombre de missatges : 107
Fecha de inscripción : 30/06/2010
Ubicació : Catalunya

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió. Empty Re: Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

Missatge por Fenix2 06/07/10, 02:44 pm

DeepButi escrigué:Més respostes del Termcat:

Trackable / Travel bug / Geocoin
La proposta de denominació catalana, equivalent de la forma anglesa trackable, és tresor viatger o objecte viatger.
Pel que fa a la forma travel bug, us proposem la forma cuca viatgera. De manera paral·lela, per la forma anglesa geocoin, us proposem moneda viatgera.

________________________

Cache/geocache (objecte)
La proposta de denominació catalana, equivalent de la forma anglesa geocache, és tresor o objecte.

_____________________

D'altra banda, us voldríem demanar que si disposeu de canals de comunicació de l'àmbit de la geocerca, feu difusió de les propostes de denominació catalana que us fem i us agrairíem que ens retorneu resposta sobre el grau d'acceptació d'aquestes propostes entre usuaris de l'àmbit, per tal que les puguem difondre per mitjà del Cercaterm.

_____________________

O sigui que ... ja podeu anar opinant! Wink

La meva opinió:

Trackable = Traçable
Si ja han admés traçabilitat no entenc perquè no fan el mateix amb traçable

Travel Bug = Travel-bug
encara que Cuca Viatgera tampoc em desagrada ;-)

Geocoin = Geomoneda

Cache = Catxé

Geocaching = Geocatxing
Això de Geocerca em sona ridícul, es com si al futbol li diguessim Pilotapeu
Fenix2
Fenix2
Coordenada
Coordenada

Nombre de missatges : 80
Fecha de inscripción : 14/06/2010
Ubicació : Catalunya

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió. Empty Re: Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

Missatge por Soniettte 14/07/10, 10:48 pm

Trackable = Traçable, tot i que sona una mica artificial estic d'acord amb en Fenix2.

Travel Bug = Travel-bug, puff, quasi que no ho traduiria, doncs si li diem cuca viatgera potser no ens entendrem que és un TB.

Geocoin = Geomoneda, de totes totes!

Cache = Catxé, de totes totes!!! Crec que ens podem referir a tresors quan parlem en general o quan expliquem en què consisteix el joc, però entre gent del món hauríem de poder escriure CATXÉ sabent que ho fem bé ;-)

Geocaching = Geocatxing, de totes totes, també ho catalanitzaria, és més com si fos un nou esport Very Happy

Això de la geocerca ... nye nye, tampoc m'agrada, molt millor geocacera en tot cas.

Fa poquet he escrit un article sobre geocaching en una revista local i tots aquests dubtes se'm van plantejar. El criteri que vaig seguir va ser catalanitzar totes les paraules que de forma còmoda vaig poder (catxé, geomoneda, ... TB no vaig poder!).

Algú sap què s'ha de fer per portar a acceptació catxé i geocatxing? Bé, sempre hi quan fos correcte.

Apalis!

Soniettte
Geomuggle
Geomuggle

Nombre de missatges : 2
Fecha de inscripción : 14/07/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió. Empty Re: Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

Missatge por Fenix2 15/07/10, 02:32 pm

Soniettte escrigué:
[..]
Això de la geocerca ... nye nye, tampoc m'agrada, molt millor geocacera en tot cas.
[..]

Això és perquè la gent de la banda de Girona van a caçar bolets mentre la resta es conforma en buscar

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Fenix2
Fenix2
Coordenada
Coordenada

Nombre de missatges : 80
Fecha de inscripción : 14/06/2010
Ubicació : Catalunya

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió. Empty Re: Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

Missatge por DeepButi 15/07/10, 02:59 pm

Fenix2 escrigué:Això és perquè la gent de la banda de Girona van a caçar bolets mentre la resta es conforma en buscar
Evident. Per això els farigoletes Cool no els "trobeu". Si els cacéssiu com fem nosaltres millor us aniria. Twisted Evil Razz Twisted Evil Razz

DeepButi
Mapa
Mapa

Nombre de missatges : 38
Fecha de inscripción : 15/06/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió. Empty Re: Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

Missatge por Fenix2 15/07/10, 03:26 pm

DeepButi escrigué:
Evident. Per això els farigoletes Cool no els "trobeu". Si els cacéssiu com fem nosaltres millor us aniria. Twisted Evil Razz Twisted Evil Razz

A la tardor haurem de fer un Event-Boletada, uns que busquin i els altres que cacin Very Happy Very Happy Very Happy
Fenix2
Fenix2
Coordenada
Coordenada

Nombre de missatges : 80
Fecha de inscripción : 14/06/2010
Ubicació : Catalunya

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió. Empty Re: Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

Missatge por Soniettte 15/07/10, 06:21 pm

Sí, sí, sí, geo-boletada!!!

Clar que si caces, fas cacera
però si busques, fas una ... clar cerca, ... però no queda bé geocerca.

Sí, tot curiòs això d'anar a buscar i caçar, de fet, jo hi vaig amb l'escopeta ;-)

Soniettte
Geomuggle
Geomuggle

Nombre de missatges : 2
Fecha de inscripción : 14/07/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes del Termcat. Ens demanen opinió. Empty Re: Propostes del Termcat. Ens demanen opinió.

Missatge por Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum